Sunday, May 5, 2013

::aku berhenti berharap::

Aku tak percaya lagi
Dengan apa yang kau beri
Aku terdampar disini
Tersudut menunggu mati


Aku tak percaya lagi
Akan guna matahari
Yang dulu mampu terangi
Sudut gelap hati ini


Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta ku dapat


Kenapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Kenapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan


Aku pulang…
Tanpa dendam…
Ku terima kekalahanku


Aku pulang..
Tanpa dendam
Ku salutkan kemenanganmu.. woo


Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita

Kau tunjukan aku bahagia
Kau tunjukan aku derita

Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita


Aku pulang..
Tanpa dendam..
Ku terima kekalahanku

Rebahkan tangguhmu
Lepaskan perlahan
Kau akan mengerti
Semua..


Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat



..nah! amik kau! hahaha.. roomate intai itew punye desktop "budak darjah brape ni tengok lirik lagu?"
cis! malu iolls! nk jiwang sikit pon dah kantoi.. haish..
hurm..time2 mood swing ni la hati mula xtenteram..ni kes xbaca al-mathurat lagi la ni kn? dush3! padan muka! sape suruh bangun lewat pagi td? errr? insyaAllah petang ni, sambil2 g jalan2 hirup angin segar. gulp! 
ok. done. the purpose of making this entry is to talk about 'buat sesuatu kerana Allah'. titik. kbai!  ok. baik xyah tulis kalau setakat nak hegeh-hegeh takat tu kan? urm.. well.. kita selalu duk cakap 'bila kita wt baik ngan orang, orang mesti akan wat baik ngan kita'. in a way, kita sebenarnya masih menaruh harapan agar jasa baik kita dibalas oleh manusia. i know ramai je kat luar sana tu yang punya hati putih bersih tanpa sebarang karat, namun hati iolls yang sedang berkarat ni sedang kecewa, sebab jasa iolls xdibalas. sobs! iolls sedih. sampai nangis2 taw. dan, untunk menggembirakan hati yang walang, kiter pon pergi mandi. kasi sejuk sikit. pastu nangis la pulak dalam bilik air tuh. air mata yang mengalir bersama dengan air paip seolah-olah membawa pergi duka yang lara di hati. amik kau! kan aku dah cakap aku nak jadi novelist suatu ketika dahulu! wohahaha. ok. done! 
well, kita xpernah sangka, dalam kita berbuat baik kepada manusia, even kepada binatang sekalipon, kita tetap menaruh harapan agar manusia/binatang itu akan balas baik jasa kita. yela, maybe kita wt baik kat orang, and berharap untuk orang tu ucap terima ksih kan? what if orang yang kita tolong tu x ucap pon terima ksih, dan terus berlalu mcm bayar tol kat jurutol yang x mesra alam? kan khau jugak yang terkulat-kulat kat situ, menerima azab yang pedih akibat jasa baikmu tidak dibalas hatta dengan sekelumit ucapan terima kasih?
 apa yang telah berlaku kepada diriku pada hari ini sangat membuatkan aku celik, mata kat kepala, and jugak mata hati. oh hati! please la sucikan dirimu dengan air mutlak 7 tempayan! whats wrong with you? xstudy hadis 1 ea? dush3! kan dalam hadis tu dah sebut, jika kita buat sesuatu kerana Allah dan rasul, maka Allah dan rasul la yang kita akan dapat. tapi bila buat kerana sesuatu yang selain Allah dan rasul, kalau dapat, dapatlah, kalau xdapat, maka, azab yang pedih akan menimpamu! haih! 
pernah dengar x ungkapan 'treat others just like what u want to be treated'? haaa, ungkapan ni pon boleh diterima pakai kalau x study hadis 1. ok, fine, jika ade yang x setuju dengan saya. anda bebas untuk menyatakan ketidaksetujuan anda. ini belog saya. wohahaha. xdelah. iolls kidding je uolls. but really, that phrase in a way, tetap bermakna anda buat baik jika mahu org buat baik kat anda. but, ini tidak bermaksud saya kejam terhadap manusiawi. kiterr baik taw. apa yang saya nak highlite kat sini is, xkiralah apa sahaja yg kita buat, please3, niatlah kerana Allah. kerana bezanya apabila kita buat sesuatu dan diniatkan kerana Allah, kita akan dikurniakan ganjaran pahala di sisiNya. bila banyak pahala, maka hidup insyaAllah lebih berkat kn? setuju x? 
ya Allah..sahaja aku tulis entry ini kerana Allah..
alhamdulillah.. insyaAllah dapat pahala. hik3.
ok. dah xnak merepek yang insyaAllah bermanfaat. nak buat keje pulak. ok. till we meet again. ohya, tahniah kepada semua pengundi yang telah mengundi. insyaAllah saham anda sedia menunggu di mahsyar. semoga segala yang kita usahakan pada hari ni akan mendapat balasan daripada Allah. (see, tggu balasan Allah jela.. jgn harapkan balasan manusia. jangan kejar sangat yang dunia ni. haih. err? kbai!)

thanks to google for the nice image!


p/s: i love u (u know who you are) =)

No comments:

Post a Comment