Saturday, May 18, 2013

Exam mode~

Assalamualaikum wbt..
Okey. Previous post sebenarnya dah dibuat semalam, when i can hardly close my eyes. Even jam dah almost 3. Serious,since masuk study week mode ni,mode tidur terus swing. Xtahu la kenapa. Dan bila xleh tidur tu, mula la haku nk nangis sorang2 , and of course la sebab rindu 'dia' sangat. Entah pape je. Kalau bukak buku and study tu xpe jugak. Tapi cmne nk study kalau lampu off kan? Aku ni bukan jnis roomate yang kejam, yg light on bilamana rommate nye sedang lena dibuai mimpi. Maka, termenunglah aku sorang2 terkulat-kulat ats katil sambil ditemani mr.caterpillar and mr.zinky,presented by mr.hubby. Adoila. Macam2. But serious rindu suami haku! Memangla tiap2 hari dia call, and almost tiap2 hari jugakla dia console aku sebab bini dia ni terlebih manja. But nak wt cmne. Bukan aku mitak pon. Hohoi. Pernah sekali,aku xleh tido sebab rindu dia, and sampai dia dah bangun siap solat subuh (new zealand is 4 hours earlier than malaysia) tapi aku masih duk soksek2 atas katil. End up, tidur jugakla isteri yang manje lole2 ni lepas mr.suami sang me a lullaby (lullaby lah sgt "do-do-do isteri abg nk tdo) ok itu mungkin ade sedikit tokok tambah untuk menyerikan lagi effect nye. Wohahaha
And of kos, berbalik kepada tajuk entry, xde kaitan sangat pon ngan content. Aku saja je nk buang masa taip entry buang masa ni. Wohahaha
And wanna know one thing? I didnt eat rice for 4 days already!! Hoi! Nak diet ke?? Amboi.. Aah..nk diet..aku nak amik herbalife tapi suami aku xbagi. Mahal katanya. Maka aku pon mula menolak nasi and makan epal je and air coklat yang aku beli kat tesco. Wohaha
Ok itu gebang je. Aku sebenarnya tengah anti yg teramat sangat dengan pakguards maktab ni. U know? When there is 's' after guard tu,means its plural! Yeah! Almost all of the pakguards are under my anticipism. Entah pape la kan. Wanna know why? Yeah.. I know i have to appreciate them for guarding all of us,dlm mktb ni. However,ironically, mereka jugaklah yg wt aku rsa xselamat. Okay. Five days ago.. Aku nak g kedai makan kat depan maktab. Well mcm biasa la kne tulis nama kt guard house tu. Aku dah perasan ada guard ni duk kerling2 kt aku. Aku wt dunno jela sebab aku ni bukan jnis koya (perasan,bak kata oghe kelate)
Dan adalah seorg hamba Allah ni, dia perasan pakguards tu duk tgk2 aku,then gelak2! Ape hal dorg?? Dan nangislah si budak yg manja lole2 ni apabila diberitahu tntang apa yg blaku. Serius, i feel very bad. Yela, there must be something wrong la kan bila mereka bertindak demikian. Aku pon cepat2 la text hamba Allah tu, "is there something wrong with my attire yg buat pakguards tu gelak2?"
And that hamba Allah said there was nothing wrong with my attire. Mereka memang begitu. And that hamba Allah nasihatkan aku supaya jangan tengok@senyum2 kat dorg sebab they might misunderstand our facial expressions. Apakah? Adakah mereka rasa aku senyum kat mereka sebab aku nak goda mereka? Ohohoho.. I have my own husband kot! (amik hang)
And untuk tidak bermanis muka apabila bertemu dengan manusia2, maka aku kurung diri dalam bilik sahajalah. Keluar hanya bila perlu dan wajib keluar sahaja. Maka, makanlah aku apa adanya kt blik ni. Terima kasih kat roomate sebab bagi makan roti margerine semalam. Kesian kt aku katanya. Aku xlapar sangat pon. Tapi dia dah susah2 sapukan margerine tu kt roti kan,maka sebagai menghargai usahanya,maka aku makanlah roti 3 keping itu sampai habis. Ahuuu
Okai. Sekian sahaja cerita aku buat hari ini. Ahahaha
Tatata.. Salam..


posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment