Friday, May 24, 2013

Pusing-pusing Malaysia~ Part 1

Assalamualaikum wbt..

"eee..xsabarnya nak balik kelate!"

Kawan aku pon tanya, "bakpo?"

"sebab lama giler dah xtravel"

And now (sebab entry ni aku dah mula tulis pada tika ini 25/5/2013 at 2128),aku dah duk atas bus nak g KL. Semalam, about 2pm aku selamat tiba di teratak bonda kesayangan aku. Alhamdulillah. Jzkk to cik nurul fatihah yang menumpangkan iolls. Enjoy travel with uolls (munir & tihah)
Oh, ini ada sedikit picisan sepanjang perjalanan dari Kedah-Kelantan.











Kenapa aku g KL? Okay. Since aku tak pernah ada pengalaman pergi interview ke mana-mana universiti, kali ni aku nak pergi lah. Tapi adik aku la yang kene interview. Alhamdulillah. Adik aku yang jadi anak ke-3 ni amik STPM sebelum ni. And keputusan dia boleh tahanlah. Syukur sangat-sangat dia dapat offer interview ni. Korang doakanlah adik aku ni ea. InsyaAllah jika ada rezeki adik aku ni masuk uni, cerah lah sikit masa depan keluarga aku. Mudah-mudahan. Ameen.
Apa? Kenapa aku yang kene temankan adik aku?
Yela, aku kan kakak yang bertanggungjawab. So, aku temanlah adik aku ni supaya takde orang kacau-kacau dia nanti. Aku kan ninja. Ehek3.
Ok dah. Ni aku duk atas bus. Tadi aku nak snap picture budak yang nak interview,tapi dia segan campur ngan nervous, so aku takleh la snap picture dia. Hmm..setakat ni xde pape yang best ag berlaku sebab aku dah mulai pening as seat aku atas tayar. Plus, ada kanak-kanak yang xpernah naik bus barangkali duduk belakang seat aku, so mereka agak jakun la. Tapi aku xsalahkan mereka. Aku salahkan kejakunan mereka yang over tuh! Belum sempat bus gerak dah bising-bising cakap "sejuk2". Nak panas pergi tangkap ikan tengah lautlah! Amboi aku.. Garangnya.. Haha.. Maafla adik-adik ye. Mood akak agak say-well dua tiga hari ni. Bear with me puh-leese. Okay nanti aku sambung type entry ni bila aku find something yang lebih best okih! Gudnite!
A

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment