Thursday, December 12, 2013

Dip N Tell Pregnancy Test??

You what??? Okay. Itulah kit yang aku beli kat Watson Kubang Kerian depan Mydin Mall ye. Well, since my mense dah overdue, so aku cam cemas-cemas sikit. Sebab apa cemas? Yela.. Sebab, was-was dengan effect result keputusan mengandung/tak mengandung, samada aku happy ke x. Aku memang ada masalah dengan 'prediction' what will i do kalau aku pregnant. And period aku dah almost 2 weeks late, so aku pon decide lah nk buat pregnancy test. Aku rasa, aku ok kot kalau aku pregnant. See?? 'kot' was there, which means i'm quite uncertain about my feeling of becoming a happy mummy! Hehe
No lah. Aku decide utk buat test tu sebab aku pengambil ubat resdung yang tegar. And ubat resdung sangat tidak elok utk kandungan. Kenapa? Aku pon tak tahu. Maybe sebab ianya persediaan tradisional? Takut rahim jadi panas? Entahla. Aku memang tak pernah ambik kursus bidan kampung. Huhu
Masa aku terfikir nak buat preg test tu, aku terus stop consume ubat resdung yang aku beli kt Pesta P.Pinang. And the next day, aku pergi Watson dengan adik aku yang darjah 3, and she was very curious watching me belek-belek that kit. She did ask me ape benda yang aku belek-belek tuh. And aku opkos la malu and segan nak bgtaw budak tu kan. Aku pon senyap je sambil sengih and biar dia main teka-teki, sampailah dia teka "tisu ko tu Kak Lini?"
Aku pon laje je angguk. Sampai umah, aku ingat aku dah simpan leklok bende tuh. Rupanya tak!
Adik aku yg over curious tu boleh belek-belek handbag aku and jumpa benda tuh. I was so lucky sebab dia tak baca apa tulisan kat kotak tuh. So aku cepat-cepatla grab and keep it. Di cakap "x srupo tisu pon kak lini"
Of kos la tak sama kit tu ngan tisu. Kit tu dlm small box kot. Korang yang tak penah guna benda tu bolehla google or jalan-jalan kat Watson and curi-curi tengok kat bahagian benda alah ni ye.
So, aku sebenaunya nervous jugak sebab "betul ke aku dah cukup umur nak beli bende ni??"
Ketuk-ketuk kepala aku pls!!
And husband aku pun join kalut. Dia kat tempat keje (praktikal) and of kos aku bagitaw dia pasal aku beli benda alah ni. And dia mesej aku setiap minit utk tanya aku dah carry out the test or not. Dia cuak kot sebab aku penah cakap "kalau syg pregnant,syg xnk bgtaw abg". Walhal aku ugut je sebab dia cakap nak postpone dlu to have baby since kitorg study lagi kn. Aku pulak, meroyan nak ade baby. Sebab geram dgr cerita kakak aku pasal anak-anak buah aku yang buas tahap gaban tuh. Aku geram. Sumpah doe!

Suami aku mesej;
Z: Syg? Ha ha ha..dah buat test ke blom?
A: Blomla abg.. Xrasa nak syi2 ni.. Nnt dah tahu result syg gtaw abg ea..
Z:Oh..kne guna urine ea..ok..kalau pape mcj abg ea..
A:Yela abg..klu xguna urine nak guna ape??

Nampak x kalutnye suami aku?? Hik3
Aku pon kalut jugak. First time kot nak wat test ni. Cuak pon ade. And boleh pulak aku g koyak kat hujung batang yang kene celup dalam urine tu. Of kos la akan effect result bila dah terkacau main part kan. And line yang appear memang sangat blur. Sahkan 2 lines, satu line pon cam takut-takut nak wujud. Bende tu ingat aku ganas sangat kot sebab gi koyak main part benda alah tu. So, the result was, NEGATIVE..

But..

Ingat x? Aku terkoyak main part kan?? So, the result might be wrong kan? So? Camne ni? Nak kne buat test lain ke? Ahuuu
Penatla camni..

Seriously..aku penat..
Nanti aku sambung balik..
Doakan yang terbaik utk aku ye.

Zzzzzz...

posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. Amalini!!G la beli semula.Kena cek!!!Please kena g beli n cek semula!!!Hahahaha =D

    ReplyDelete
  2. Haha..i guess u knew the answer already kot kn..hehe
    papepon doakan yg terbaik ko aku deh..

    ReplyDelete